DILIOS - мечта за комфорт във всеки дом

Малко са хората, които знаят, че името DILIOS е вдъхновено от филма "300", в който малка армия от храбри спартанци се опитват да се противопоставят на многобройната армия на Ксеркс. Воинът Дилиос е единственият оцелял, а когато Георги Филипов, един от управителите на фирмата, решава да избере това име за бизнеса си, той вече е доказал способността си да преодолява и най-трудните моменти и да превръща всяка пречка в стъпало към успеха. До него неотлъчно е майка му Любомира Николаева. От нея започва историята, която ще ви разкажем - история за силата на духа, за семейната приемственост, за предприемаческия устрем и за успеха, воден от човешките ценности.

Голяма промяна и ново начало

Преди повече от 30 г, в разгара на бурните икономически и политически промени в България, Любомира поема нова посока в кариерата и живота си. Инженер по професия, водена от желанието си да покрепи семейството си, тя напуска работа с идеята да се възползва от възможността, която вижда в бизнеса с текстил. Купува си автомобил на старо и с него пътува от София село Бърдарски геран, близо до Мездра, където е единственото предприятие в страната, което произвежда широки тъкани, подходящи за шивашката индустрия. Със закупените материали Любомира започва да шие качествено спално бельо, а продукцията продава сама – с раница на гръб, по банки и магазини. Най-голямата публична изява в тези трудни времена е присъствието ѝ с малък щанд на първото изложение на българските производители „Произведено в България“. Продуктите се изкупуват много бързо и това затвърждава убеждението ѝ за потенциала на новото начинание. „В онези години беше много трудно, но видях ниша, имаше много малко производители“ споделя Любомира.

В помощ на майка си се включва и Георги. Съвместява ученето с носенето на тежките чували с платове до шестия етаж на кооперацията в крайните квартали на София и организира процесите по производството. Апартаментът бързо отеснява за разразстващия се бизнес и семейството наема помещение от 35 кв. м, където майка и син работят неуморно – с малки крачки и поглед към върха. Така с упорита работа и амбиция, доставките на спални комплекти в една от първите международни вериги са на лице.

Dilios Family Story

За силата на човешките взаимоотношения

Георги е устремен и намира възможност за работа с френска компания. В лицето на собственика среща не само бизнес партньор, но и ментор, от когото получава ценни съвети за развитието на собствения му бизнес. Малко по-късно се появява още един доверен партньор – турски професионалист в текстилния бранш. От него Георги получава подкрепа в трудни за бизнеса моменти, ценни уроци и насоки за добри практики в текстилното производство. Неусетно партньорството прераства в приятелство. „Харесахме се защото споделяме общи ценности.“, споделя Любомира. „Срещнахме Човеци с главно Ч, добри и като хора, и като бизнес партньори.“

Балансът е в основата на успеха

В основата на развитието на DILIOS стои взаимната семейна подкрепа и доверието. Георги и Любомира се справят с трудностите и заедно успяват. Георги е учителят по търпение и смелост, Любомира – по човечност и ценности. Баланс, който вярват, че стои зад всеки успешен бизнес.

По пътя превръщат много от предизвикателствата във възможности. В годините три кризисни ситуации завъртат историята на компанията, но само, за да я изведат на съвсем друго ниво. Знанията за подбор и за производството на качествен домашен текстил се усъвършенстват благодарение на опита и утвърдени партньори. Успешни кампании с голяма търговска верига и доброто позициониране на българския пазар за домашен текстил допринасят за промяната в мащаба. DILIOS се разраства - собствена база от 9 дка с развита производствена и административна част, технологичен склад и модерен шоурум. Качеството, поставено на първо място в скалата на успеха на компанията, е постигнато благодарение на дигитализирано производство, модерни машини и отдаден на мисията екип. В DILIOS и до днес работят хора, с които семейството е започнало първите си стъпки, защото всички ценят отношението и атмосферата в компанията.

 Устрем на две поколения предприемачески дух

Любомира и Георги вървят напред обединени от общата си цел всеки със своя индивидуален подход – тя предпазливо и с душа, той– смело рискувайки, за да даде най-доброто на своите клиенти. В плановете на Георги предстоят нови инвестиции, строеж на нови сгради, закупуване на модерна техника. Вярва, че DILIOS има потенциал за силно присъствие не само на българския, но и на европейския пазар. Защото за успеха са нужни амбиция, смелост, постоянство и любов към работата – качества, които той и майка му притежават.

Доказателство за тази неизчерпаема енергия е фактът, че 72-годишната основателка на фирмата продължава да ходи на работа всеки ден. Ангажирана е с всички разплащания на компанията, но преди това задължително разхожда любимата немска овчарка на Dilios и се грижи за цветята около офиса, които самата тя е засадила. За нея това не е просто работа – това е животът ѝ. Дали 10-годишните синове-близнаци на Георги ще изберат да продължат семейния бизнес или ще поемат по друг път – времето ще покаже. Георги вярва, че за да се случи нещо успешно, то трябва да се върши с плам и желание, така както той и майка му са започнали преди години. Двамата са били водени от семейните ценности и красивият плам на мечтите. Защото най-големият успех е този, който се гради с любов, с упорит труд и с вяра.

Назад към всички статии